לימוד חשבון - הכרת המשמעות של המספר אפס

אז מה הוא האפס?

להבין את המשמעות של המספר אפס, זה לא דבר פשוט. עובדה, לקח לאנושות הרבה זמן עד שהמפר אפס הובן ונכנס לשימוש. למספר אפס שתי משמעויות חשובות, האחת המספר אפס מייצג "אין". אין כלום. לכל מספר אחר יש או יכולה להיות משמעות מוחשית, בננה אחת, שתי בננות ... אבל מה זה אפס בננות? המשמעות הנוספת רבת החשיבות של אפס, מתגלה כבר כשאר ילדים לומדים לספור עד 10. יש כאן כבר לא סיפרה, 1,2,3 וכך הלאה עד הסיפרה 9, יש כאן פעם הראשונה מספר. מספר המורכב משתי ספרות, 1 ואפס. האפס מסמן גם מיקום. יש לנו 1 עשרת ו 0 יחידות. נושא זה אינו קל להבנה, ובתוכנית המתמטיקה היסודית שלנו, אנו כבר עובדים על הבנת המשמעות של המספר הכל כך חשוב הזה. 

על תוכנית הלימודים

תוכנית המתמטיקה היסודית שלנו היא תוכנית לימוד שבאה לעולם מידי מומחי מתמטיקה מהבכירים ביותר בישראל, במטרה לקדם את לימודי המתמטיקה של ילדי ישראל. 

מיזם של חברת גלסופט הנדסת תוכנה, יחד עם העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל (ע"ר),אשר חולקים יחד אמונה כי ידע מתמטי שנבנה בגיל בית הספר היסודי ואף לפניו, מהווה בסיס חיוני להתפתחות ההבנה המתמטית של הילדים.
כאשר מלמדים נכון, אין צורך לתקן אחר כך, מקבלים ילדים ששמחים ללמוד מתמטיקה, אוהבים ללמוד מתמטיקה נמנעים מהצורך בסיוע של מורים פרטיים.
מעניקים לילדים בסיס חזק והכרחי החיוני להתפתחותם המדעית והטכנולוגית. 


ילדים שזכו ללמוד מתמטיקה בדרך נכונה, בדרך הממחישה את עולם המתמטיקה, דרך לימוד שיטתית הבונה מדרגה על גבי מדרגה, דרך לימוד המדייקת בשימוש במושגים המשמשים את הלומדים, היא דרך לימוד המייצרת ילדים היודעים ומבינים מתמטיקה.
ילדים עם ידע והבנה מתמטית מסוגלים בהמשך הדרך ללמוד ולהיבחן במתמטיקה ברמה המוגברת של 5 יחידות לימוד, עובדה הפותחת בפניהם אפשרויות רבות, החל מיחידות טכנולוגיות נבחרות בצבא, דרך חוגי לימוד מדעיים ו/או הנדסיים, לפקולטות למדעי המחשב ועוד.
אנו חולקים יחד, את הרצון ששיטת הלימוד של "מתמטיקה יסודית" תהיה נגישה לכמה שיותר תלמידים, כדי לפתח בהם יסודות נכונים להבנת העולם המתמטי, חשיבה מתמטית, ביטחון עצמי ביכולתם, מוטיבציה ללימוד המקצוע, כישורי שפה ויכולת לפתור בעיות מילוליות. אנו נחושים להפוך את שיטת הלימוד לשיטת הלימוד העיקרית של המתמטיקה בבית הספר בישראל.