לימוד חשבון - מאיור לתרשים ולמשוואה

כי חיבור זו פעולה עם משמעות

לימוד מתמטיקה אינו ואסור שיהיה לימוד המתרכז בפיתרון תרגילים ללא משמעות

כמה זה שש ועוד שלוש? התשובה תשע.


מה אומר התרגיל הזה?  האם יש לו משמעות?

האם על התלמידים ללמוד ששלוש ועוד שש זה תשע וגם שש ועוד שלוש זה תשע...

ויש אפילו המתגאים שתלמידיהם יודעים את חוק החילוף... שזה "אותו דבר"


ובכן, זוהי בדיוק הדרך הבטוחה ללמד ילדים כבר מכיתה א' מתמטיקה בדרך שתבטיח שהם לא יבינו מתמטיקה, לא יאהבו מתמטיקה וכבר בכיתות מאוד נמוכות כמו כיתה ג' או ד' כבר יזדקקו למורים פרטיים... וכמובן יפתחו רתיעה מכל התחום של המתמטיקה.


ולמה?  כי המתמטיקה היא עולם נהדר כשמלמדים נכון 


שישה תפוחים ועוד שלוש בננות, כעת יש מובן למספרים.


והאם שש בננות ועוד שלושה תפוחים הם אותו הדבר? 

כמובן שלא. 

המספר הכולל של הפירות הוא אכן אותו הדבר, תשעה פירות

אבל כל המשמעות היא שונה לגמרי.


בשיטת המתמטיקה שלנו הלימוד הוא עמוק. יסודי. ממחיש מהמוחשי או מהאיור דרך השמה בתרשים ורק בסוף מגיעים לתרגיל הפורמלי, כאשר הילד לגמרי מבין מה משמעות הפעולה המתמטית.


ילדים כאלו, מבינים מתמטיקה ואוהבים מתמטיקה.



על תוכנית הלימודים

מתמטיקה יסודית שלנו תוכנית לימוד במתמטיקה יסודית שבאה לעולם מידי מומחי מתמטיקה מהבכירים ביותר בישראל, במטרה לקדם את לימודי המתמטיקה של ילדי ישראל. 


מיזם של חברת גלסופט הנדסת תוכנה, יחד עם העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל (ע"ר),אשר חולקים יחד אמונה כי ידע מתמטי שנבנה בגיל בית הספר היסודי ואף לפניו, מהווה בסיס חיוני להתפתחות ההבנה המתמטית של הילדים. 


כאשר מלמדים נכון, אין צורך לתקן אחר כך, מקבלים ילדים ששמחים ללמוד מתמטיקה, אוהבים ללמוד מתמטיקה נמנעים מהצורך בסיוע של מורים פרטיים.


מעניקים לילדים בסיס חזק והכרחי החיוני להתפתחותם המדעית והטכנולוגית. 



ילדים שזכו ללמוד מתמטיקה בדרך נכונה, בדרך הממחישה את עולם המתמטיקה, דרך לימוד שיטתית הבונה מדרגה על גבי מדרגה, דרך לימוד המדייקת בשימוש במושגים המשמשים את הלומדים, היא דרך לימוד המייצרת ילדים שיודעים ומבינים מתמטיקה.


ילדים עם ידע והבנה מתמטית מסוגלים בהמשך הדרך ללמוד ולהיבחן במתמטיקה ברמה המוגברת של 5 יחידות לימוד, עובדה הפותחת בפניהם אפשרויות רבות, החל מיחידות טכנולוגיות מובחרות בצבא, דרך חוגי לימוד מדעיים ו/או הנדסיים, לפקולטות למדעי המחשב ועוד.


חומר הלימוד שלנו, לא רק מעמיק ומעניק ללומדים את ההבנה המתמטית החיונית להצלחה במקצוע מרכזי וחשוב זה, אלא  גם רחב הרבה יותר ממה שאי פעם לימדו בישראל.