לימוד חשבון - לִמּוּד הַסְּפָרוֹת, מְנִיָּה, דִּיּוּק בַּהֲבָנָה וּבְמִלּוּי הַנְחָיוֹת

מִסְפָּרִים כְּמוֹנִים

לימוד הספרות במתמטיקה אינו מסתכם רק בלימוד 1,2,3,.... 

הלימוד נכון המטמיע בתלמידים הבנה מתמטית עמוקה, הנשארת איתם לתמיד, מתחיל בהכרת המספר יחד עם  הקנייה של משמעות מוחשית למספר. 

לאחר מכן, תוכנית הלמוד שלנו ממשיכה עם דגש של עמידה על הדיוק בשפה, הגיה נכונה בזכר ובנקבה, על מנת שבהמשך התלמידים לא יתקשו במה שמכונה "בעיות מילוליות" ובפשטות, תרגום העולם למונחים מתמטיים.


משם ימשיכו התלמידים ויפנימו את  ההבנה שהמספר משמש בתפקיד "מונה" כלומר סופר, על התפקיד הנוסף של המספר כסודר, ילמדו בתוכנית מתמטיקה יסודית שלנו, מיד לאחר פרק הראשון, המספר כמספר מונה. 


נמשיך בכתיבה. אימון כתיבת המספרים על ידי הלומדים הוא חשוב מסיבות רבות, בין היתר ואולי הסיבה החשובה ביותר, הוכח שילדים שכותבים את המספרים, מבינים טוב הרבה יותר את החומר הנלמד.


הלימוד ממשיך בחיזוק והפנמת הקשר בין מספר מופשט, מספר מתמטי, לבין העולם המוחשי, הבנה שמספר משמש בתפקיד של מונה, כלומר סופר.


לאחר הנחת היסודות הללו, מתקדמים למנייה של פריטים, וסידורם בעמודות. מי שאמר "גרפים", נושא שיופיע  בהמשך הלימודים בכיתות התמקדמות, ובחיי היום יום בכלל, לא טעה. זה מתחיל כבר כאן בהבנה של המספר  כמונה, במיון וחלוקה לקבוצות.


התלמידים כבר ברמה מתקדמת, וזה הזמן לדייק את ההבנה המתמטית

עם משימות הכוללות את המילים, "רק", "מאותו סוג", "שונים"


תלמידים שהוקנו להם היסודות של הבנת תפקידי המספר וההבנה של דקויות בבקשה, כגון הניחו רק ארבעה פריטים שונים, או ארבע פריטים מאותו סוג, או הניחו רק בננות על השולחן, זוכים בהעמקת יכולות חיוניות בלימוד המתמטיקה שלהם


ונסיים את שיעור לימוד הספרות, החלק הראשון, המספר כמונה, עם תרגול מניה נוסף.


הילדים שלכם לא יתקשו במתמטיקה

תוכנית המתמטיקה היסודית שלנו נכתבה על ידי הטובים ביותר!




על תוכנית הלימודים מתמטיקה יסודית שלנו

תוכנית לימוד במתמטיקה יסודית שבאה לעולם מידי מומחי מתמטיקה מהבכירים ביותר בישראל, במטרה לקדם את לימודי המתמטיקה של ילדי ישראל. זהו מיזם של חברת גלסופט הנדסת תוכנה, יחד עם העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל (ע"ר), החולקים יחד אמונה כי ידע מתמטי שנבנה בגיל בית הספר היסודי ואף לפניו, מהווה בסיס חיוני להתפתחות ההבנה המתמטית של הילדים. כאשר מלמדים נכון, לא צריך אחר כך לתקן. מקבלים ילדים ששמחים ללמוד מתמטיקה, אוהבים ללמוד מתמטיקה נמנעים מהצורך בסיוע של מורים פרטיים ומעניקים לילדים בסיס חזק והכרחי החיוני להתפתחותם המדעית והטכנולוגית. ילדים שזכו ללמוד מתמטיקה יסודית בדרך נכונה, דרך הממחישה את עולם המתמטיקה, דרך לימוד שיטתית הבונה מדרגה על גבי מדרגה, דרך לימוד המדייקת בשימוש במושגים המשמשים את הלומדים, זוכים להיות ילדים היודעים ומבינים מתמטיקה. ילדים עם ידע והבנה מתמטית מסוגלים בהמשך הדרך ללמוד ולהיבחן במתמטיקה ברמה המוגברת של 5 יחידות לימוד, עובדה הפותחת בפניהם אפשרויות רבות, החל מיחידות טכנולוגיות מובחרות בצבא, דרך חוגי לימוד מדעיים ו/או הנדסיים, לפקולטות למדעי המחשב ועוד. אנו חולקים יחד, את הרצון ששיטת הלימוד של "מתמטיקה יסודית" תהיה נגישה לכמה שיותר תלמידים, על מנת לפתח בילדים הלומדים יסודות נכונים להבנת העולם המתמטי, חשיבה מתמטית, ביטחון עצמי ביכולתם, מוטיבציה ללימוד המקצוע, כישורי שפה ויכולת לפתור בעיות מילוליות. אנו נחושים להפוך את שיטת הלימוד  הטובה הזאת,לשיטת הלימוד העיקרית של המתמטיקה בבית הספר בישראל.