לימוד חשבון - ידע מתמטי בונים כבר בגיל בית הספר היסודי ואף לפניו

כאן זה לא הרקדן אשם, זו באמת הרצפה

חלק ניכר מהתפתחות ההיי-טק המקומי בעשורים האחרונים מקורו באנשים שלמדו מתמטיקה בשנים בהן תפסה ישראל את המקומות הראשונים במבחני מתמטיקה בינלאומיים. שיטת הלימוד הייתה…, ובכן דומה מאוד לשיטת הלימוד המוצעת כיום על ידינו באתר זה.

המצב הזה, כידוע, השתנה בצורה ניכרת בעשורים האחרונים. כיום ישראל מדורגת במקום ה-40 מבין 64 המדינות שהשתתפו במבחן פיז"ה 2012. 


מרבית תלמידי ישראל, נבחנים ברמת מתמטיקה של שלוש יחידות בלבד,  שזו רמה מתחת לרמה הבסיסית המינימלית הרצויה והסבירה, רמה שחוסמת כניסה לרכישת מקצועות מתגמלים רבים.


במקרה הזה, הרקדנים בסדר. זו הרצפה

אומנם הבדיחה אומרת שהרקדנים רוקדים גרוע, כי הרצפה כנראה עקומה, אבל במקרה של לימודי המתמטיקה המציאות היא הפוכה. התלמידים בסדר. שיטת ההוראה לא. שיטות הוראה טובות שהתבססו על הבנה ותרגול, הפכו עם השנים ללימוד השם דגש פחות ופחות על הבנה ויותר על תרגול חסר משמעות והבנה משמעותית. גרוע מזאת, ההגדרות ומה משמעותן נזנחו, ואף חדלו לכנות בשמות המתמטים הנכונים את הפעולות המתמטיות השונות.

במצב עניינים זה, אין פלא שמרבית התלמידים בבית הספר היסודי, כבר בכיתה ד', נזקקים לסיוע של מורה פרטי למתמטיקה יסודית (חשבון). כתגובה טבעית לקושי עמו מתמודדים התלמידים, מקצוע המתמטיקה קיבל הילה של  "מקצוע קשה", ממנו התלמידים מנסים להתרחק ולהימנע ככל האפשר.

אין פלא אם כן שלאחר לימודי מתמטיקה ארוכים וממושכים, החל מכיתה א' של בית הספר היסודי, ועד תום לימודי התיכון בכיתה י"ב, הידע המתמטי של הבוגרים אינו רחוק בהרבה מזה שממנו התחילו את הדרך.

אתם יכולים לדאוג שזה לא יקרה אצלכם!

 העמותה לקידום החינוך המתמטי בישראל, יחד עם חברת גלסופט האמונה על פרויקטים לימודיים רבים, חברו יחד על מנת לתת להנגיש תורת לימודים במתמטיקה יסודית המתבססת על הקניית הבנת העולם העומד מאחורי המתמטיקה.  כי 2+3 זה חמש. חמש מה? אולי זה חמישה? מה עומד מאחורי המספרים האלו? האם אלו שתי בנות ששיחקו בחצר והצטרפו אליהן עוד 3 בנות וביחד יש לנו חמש בנות, או שאולי אלו 2 בנות ששיחקו בחצר ואז הצטרפו אליהן עוד 3 בנים, וביחד יש לנו חמישה ילדים.


פיתוח ההבנה והדמיון של התלמידים יחד עם תרגול המיומנויות המתמטיות, הוא המפתח לכל. ואת זה מקבלים הלומדים בשיטה המתמטית שלנו בשפע.


הידעתם? בתוכנית הלימודים כלול לימוד מיוחד ומעמיק של שישה סוגי חיסור שונים. לימוד שחשיבותו חיונית להבנה בהמשך של עולם המתמטיקה.